زهرازهرا، تا این لحظه: 21 سال و 10 ماه و 5 روز سن داره
Date of creation of my blogDate of creation of my blog، تا این لحظه: 8 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره
My membership dateMy membership date، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره

🌹خاطرات یک بانوی روشندل🌹

قلبم را به ❤خدا❤ میسپارم، که او به شدت کافیست

روز عصای سفید (روز نابینایان) 1399

1399/7/23 0:01
نویسنده : زهرا‌بانو
655 بازدید
اشتراک گذاری

در آسمان دو چیز مرا افسون میکند

یکی آبی آسمان …

و دیگری خدا …

آن را می بینم اما میدانم که نیست …

او را نمی بینم … و میدانم که هست…

-----

دختر زیبای نابینای من / گر به تاریکی اسیری، وایِ من
دزد گیتی چشم زیبایت گرفت / روشنی از روز و شب هایت گرفت
لیک ایمان در دلت تابنده است / نور هستی در وجودت زنده است
در تو امید فراوان دیده ام / نغمه های شاد و خوش الحان دیده ام
روشنی بخش رهت علم است و درس / طفلک من از غم فردا مترس
در تمام زندگی او یار توست / او که آگه بر همه کردار توست
او چراغِ راهْ روشن می کند / از پلیدی هات ایمن می کند
گر نگاهت از شکوفایی تهی است / در وجودت شعله های زندگی است
قلب تو روشن تر از آیینه است / شوق و شور زندگی در سینه است

-----

چشم می گشایی بر حریم خلوت پروانه ها؛ با بال هایی سفید که عصای دستانت شده اند.

چشم می گشایی بر آبی آسمان؛ با دریایی از نور که دلت را چراغانی کرده است.

چشم می گشایی در حضور همیشه سبز معبود؛ با سجاده ای از عشق که بر پیشانی ات، مُهر تسلیم و بندگی زده است.

چشم می گشایی به روی این همه زیبایی بی حد آسمانی و با نور جانت، لطافت خداوند را در گلبرگ های سفید یاس و نسترن و اقاقی، لمس می کنی.

تو به روی سبزی درختان، سرخی گل ها، آبی دریا، طراوت باران و ترنم همیشه جاری آب ها، چشم دل می گشایی و امید و بودن را ترجمه می کنی.

-----

اگر چراغ دل خاموش باشد، چشم سر، از همه زیبایی های جهان، جز یک تابلوی تکراری و همیشگی، چیز دیگری نخواهد دید.

اگر چراغ دل خاموش باشد، امید چشم های روشن برای پرواز، بیهوده است.

اگر چراغ دل خاموش باشد، همه چیز در بطالت و روزمرگی و خستگی، خلاصه خواهد شد؛ فقط دلی روشن می تواند، دستان نوازش خداوند را بر روی گونه های تب دار گل ها،
لمس کند.

دل روشن، در نفس های نسیم می تپد و در تار و پود جانش، معطر می شود.

دل روشن، برای دیدن ریزترین ذرات عالم هم نیازی به چشم سر ندارد.

به پاکی عصای سفیدِ دستانت سوگند، دل روشن، بهترین هدیه خداوند است.

-----

آن‌چه بینی، دلت همان خواهد
وآن‌چه خواهد دلت، همان بینی…
آن‌چه نشنیده گوش، آن شنوی
وآن‌چه نادیده چشم، آن بینی

-----

گر نباشد چشم ظاهر عیب نیست

در نبود چشم دل باید گریست

-----

حضرت محمد(ص): کور آن نیست که چشمش نابینا باشد، کور آن است که دیده بصیرتش کور باشد.

امام علی(ع): چشم ها هرگز خداوند را نمی بینند، دل ها با ایمان درست خدا را می یابند.

-----

چشم دل باز کن که جان بینی
آن‌چه نادیدنی‌ست آن بینی
گر به اقلیم عشق روی آری
همه آفاق گل‌سِتان بینی

-----

نزد همه بی بصر شود خار و خجل

وز کوردلی اسیر ماند گل

بگریز ز تیرگی روشن دل باش

چون کوری چشم تو بهتر ز کوری دل

-----

آیا می دانید رودکی، پدر شعر فارسی که در سن ۸ سالگی حافظ کل قرآن کریم بود؛ نابینا بوده است؟

-----

بله. امروز، 23 مهر ماه، روز ما نابینایان هست.

منم که یه خانم نابینا هستم. خخخ.

خب روزم مبارک اولسون. مبارک اولسون به ترکی یعنی مبارک باشه.

البته ما کلا یا یه روز، یا چند روز قبل تر به پیشواز تولد و روز مادر و... بقیه مناسبت هامون میریم.

برای روز نابینایان هم همین کارو کردن مامانم اینا.

امشب مامانم حسااابی با این عکسا سورپرایزم کرد.

بابامم چند روز پیش برام یه عالمه شکلات خرید. یعنی وقتی دیدمشون اینقده ذوق کردم.

قربونشون برم میدونن من چقدر شکمو هستم و غذا و کیک و شکلات بیشتر از هر کادویی خوشحالم میکنه.

جای شما خالی دوستان.

راستییی...

130 تایی شدنمون مبااارک.

خیلی خوشحالم که از پارسال برگشتم اینجا. چون تونستم با 130 فرد جدید آشنا بشم و با خیلیاشون دوستی برقرار کنم و از تجربه هاشون استفاده کنم. امیدوارم هر 130 دنبال کننده ام و خونواده هاشون همیشه شاد و سلامت باشن.

خلاصه که... همین دیگه.

اگه پستم طولانی شده معذرت.

شاااد باشین.

پسندها (18)

نظرات (17)

مامان مهلامامان مهلا
23 مهر 99 0:14
سلام زهرا جون روزت مبارک عزیزم!
خدا پدر و مادر مهربونتو برات حفظ کنه!
 
زهرا‌بانو
پاسخ
سلام خاله جون. خیلی ممنونم
خدا شما رو هم برای بچه هاتون حفظ کنه

23 مهر 99 0:36
سلام عزیز دلم!قشنگ من!روزت مبارک باشه خانم بلا!
راست میگی به خدا!چشم دل آدم باید باز باشه نه چشم سر،باور کن بعضی اوقات به حالت قبطه میخورم و میگم خوش بحالت که زشتی های این دنیا رو نمی بینی&zwnj...
بیخیالش حالا که بحث خوشحالیه،بیا بیشتر خوشحالی بکنیم،من چقد خوش شانسم که توی مسیر زندگیم با تو آشنا شدم زهرا جونم!تو از خیلیای دیگه که نابینا هم نیستن با ارزش تری،باور کن!قبلا هم بهت گفتم؛عزیز دلم! 
آخ وای منم عاشق شیرینی و شکلاتم،در حدی که وقتی جعبه ی شیرینی میاد تو خونه در عرض دو سه ساعت خالی میشه!
همشون نوش جونت عزیز دلم!
دست مامان و بابای گلت درد نکنه که زهرا خانم ما رو خوشحال کردن.
راستی!واقعا خوشحال شدم وقتی فهمیدم۱۳۰تا شدن دنبال کننده هات قشنگم! البته دور از انتظار نبود عزیزم،دختر خوشگل و مؤدب و با کمالات و کلی چیزای دیگه که اگه بخوام بنویسم چند صفحه ای میشه،حتما حتما باید ۱۳۰تا دنبال کننده داشته باشه،اصلا۱۳۰تا که&zwnjکمه!باید۱۳۰۰ تا دنبال کننه داشته باشه،والا! ایشاا... به زودی هزار و سیصد تایی شدنت رو اعلام کنی و همگی باهم جشن بگیریم عزیز دلم!

خیلی خیلی برات آرزوی موفقیت های روز افزون و لبخندی که هیچوقت از بین نره رو دارم!عزیزم!
زهرا‌بانو
پاسخ
سلاااام نازنین زهرای مهربونم
وایییی من اصلا نمیدونم در برابر این همه محبت چی بگم.
فکر کنم کامنت تو بهترین کامنت این پست بشه
مرسی از لطفت عزیزدلم.
مرداد ماهی جذاب! اصلا فکر نمیکردم یه مردادی پیدا بشه که اینقدر باحال و دوست داشتنی باشه.
واقعا مثل اسمت نازنینی. من اینجا با دوتا نازنین آشنا شدم که حقیقتا برام عزیز شدن. یکیش شمایی. ولی اون یکی امسال کلاس دوازدهمه و کم میاد اینجا.
بگذریم.
انشاالله همیشه ی همیشه دلت شاد و لبت خندون باشه.
کلیییی حس خوب و انرژی مثبت انتقال دادی بهم. ممنونمممم.

23 مهر 99 7:06
روزتون مبارک باشه 🌹
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون داداش حسین
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
23 مهر 99 10:12
روزت مبارک باشه زهرا جون ... بهترین ها برات رقم بخوره
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی مبینا جون. ممنون از دعای قشنگت
✿•selva•✿✿•selva•✿
23 مهر 99 10:52
روزت مبارک زهرا جون💗
ارزوی موفقیت برات میکنم💗
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی سلوا جون
منم از خدا میخوام تو همیشه شاد و موفق باشی
🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏
23 مهر 99 11:11
روزت مبارک فداسی اولوم منننن
ایشالا همیشه سالم و سلامت باشی عزیزممم
آخی الهییی منم شکموعمممم زیااااد
خخخخ
شکمو هم که نه ابر شکمو
خخخخخخخ
روزتتتتت کلیییییی مبارککککک آجی جونممممم
زهرا‌بانو
پاسخ
الله المسین عشقیم
وااییی نسرین شکمو بودن رو که دیگه نگو! من بعضی وقتا به زور جلوی خودمو میگیرم که بیشتر از یه بشقاب غذا نخورم. با این حال خیلی لاغرم ها اصلا چاق نیستم.
مرسی که همیشه به یادم هستی عزیزم
🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏
23 مهر 99 11:22
منم دقیقا در عین شکمووووو بودن لاغرم!!
خوبه باز تو میتونی زهرا جون جلوی خودتو بگیری من اصلا اونم نمیتونم!!خخخخخ
بعضی وقتا ایتقدرررر میخورم که بی حال میشم
خخخخخخخخ
زهرا‌بانو
پاسخ
ای جانم عزیزمممممممم

23 مهر 99 12:38
بله که کامنت من بهترین کامنته اصلا همه ی کامنت های من خیلی خوبه😍😂
خواهش میکنم عزیزم،من که همه ی واقعیت ها رو گفتم هیچ اغراق یا مبالغه ای هم نکردم گلم!🌹💎
عزیزم چرا فکر نمیکردی؟ مردادیا که خیلی خوبن!فقط یه موقع هایی از مقامشون پایین نمیان(رگ مردادیم اومد سرم یخورده)😂
آره ولی در هر صورت خیلی خوبن!😂💖
ممنون قشنگم!تو هم مثل اسمت نورانی هستی و میدرخشی!✨💖

ممنون بخاطر دعای نانازت عزیزم!😍
خوشحالم که خوشحالت کردم😍
زهرا‌بانو
پاسخ
بله که شما خیلی خوووبییی
آخه میدونی من یه همکلاسی مردادی داشتم که رفتاراش رو دوست نداشتم و اصلا باهاش جور نمیشدم. اما الان فهمیدم که واقعا آدما با هم فرق دارن. مثلا یه نمونه اش خود تو که مردادی هستی اما خیلی مهربونی.
بازم مرسی عزیزم. خیلی لطف کردی
ᴢᴀʜʀᴀᴢᴀʜʀᴀ
23 مهر 99 12:43
سلام زهرا ی مهربانی 💄
خوبی آجی جونم؟  😉
روزت مبارک 🎉 گلم 😍 
امیدوارم همیشه شاد و در کنار پدر و مادر مهربونت سلامت باشی 💎
مواظب خودت باش ✌
زهرا‌بانو
پاسخ
سلام سارای عزیزم
مرسی آبجی جون تو خوبی؟
ممنونم از تبریکت، لطف کردی
مرسی عزیزم انشاالله تو هم زیر سایه پدر و مادرت شاد و سلامت باشی
تو هم مراقب خودت باش گلم)

23 مهر 99 13:21
مهربونی از خودته خانم گل!

23 مهر 99 13:39
روزت مبارک عزیزم❤️ ..انشاءلله روزگارت خوش و دلت شاد باشه❤
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی. خیلی ممنونم
♡fatemeh♡♡fatemeh♡
24 مهر 99 15:34
روزت مبارک باشه زهرا جانم 😘😍
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی فاطمه جونم
سیما خاتونسیما خاتون
24 مهر 99 20:43
روزت مبارک زهرای نازنینم.
بهترین هارو برات می&zwnjخوام مهربونم⁦❤️⁩
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی خاتون جون مهربونم
خیلی ممنون
طاهرهطاهره
26 مهر 99 20:17
شادباشی زهرای نازنینم ونورامیددردلت تابنده باشه.
روزت مبارک،چه کیک افسونگری،جام خالی ونوش جون هرکی خورده
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی از تبریکتون و دعای قشنگتون خاله جون
بله واقعا جاتون حسابی خالی
مامانمامان
27 مهر 99 17:12
روزتون مبارک زهرابانو❤
زهرا‌بانو
پاسخ
خیلی ممنونم
پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️
30 مهر 99 13:00
اجی خوشگل نابینای من روزت مبارک
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی آجی مهربون