زهرازهرا، تا این لحظه: 21 سال و 10 ماه و 3 روز سن داره
Date of creation of my blogDate of creation of my blog، تا این لحظه: 8 سال و 4 ماه و 3 روز سن داره
My membership dateMy membership date، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 12 روز سن داره

🌹خاطرات یک بانوی روشندل🌹

قلبم را به ❤خدا❤ میسپارم، که او به شدت کافیست

یه خاطره دیگه

1398/4/26 15:31
نویسنده : زهرا‌بانو
289 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان.

امیدوارم که خوب باشید.

می دونین، یه بار داشتم به مامانم می گفتم: مامان، من از بابت آینده نگرانم و حتی یه کم می ترسم.

گفت چرا؟

گفتم: بذار راحت بگم. یه دلیلش وقتیه که بچه ام بفهمه مادرش نابیناست.  از اینکه بگه چرا مامان من نابیناست و مامان تو چرا اینجوری ای می ترسم. حتی اگه لحظه ای از نابینایی من احساس بدی حالا چه شرمندگی، چه خشم و نا امیدی و چه احساسات دیگه پیدا کنه قلبم می شکنه.

می دونین مامانم چی گفت؟

مامانم گفت دخترم، تو نباید اینجوری فکر کنی یا از اینکه بچه ات یا بچه های دیگه ازت بپرسن چرا نابینایی غصه بخوری. چرا؟ چون تو با این همه استعدادی که داری، قاطعانه بهت میگم تو نه تنها مایه ناراحتی نیستی، بلکه باید باعث افتخارش هم باشه که چنین مادری داره. مادری که با وجود محدودیت هایی که داره، از پس همه کاری بر میاد و مستقله.

مامانم همیشه میگه زهرا جان، من هیچوقت از خود نابیناییت ناراحت نشدم. نگفتم چرا من؟ نگفتم چرا من باید مادر یه دختر نابینا باشم و نه کس دیگه؟  من از عکس العمل دیگران در مواجهه با نابینایی تو، از اینکه اینجا واسه شما ها امکانات کمه اذیت شدم.

وقتی من دوباره نگرانی هامو براش یادآوری کردم، گفت اصلاً بذار یه خاطره از کودکیت برات بگم که بدونی اون موقع با یه حرفت چقدر منو تحت تأثیر قرار دادی.

مشتاق شدم و گفتم خب بگو مامان جان.

حالا می خوام اون خاطره ام رو از زبون مادرم اینجا برای شما بنویسم:

«یه بار زهرا که کوچیک بود، داشتم باهاش بازی می کردم. به اصرار خود زهرا مشغول خاله بازی بودیم. زهرا شده بود مادر و من بچه اش. میون بازی همونطور که با صدای بچگونه حرف می زدم بهش گفتم: مامان چرا تو نابینایی؟ من دوست ندارم تو نابینا باشی. یه دفعه زهرا با یه لحن خیلی مادرانه و محکم بهم گفت: دخترم، من تو رو با دستام می بینم. با بینیم. با گوشام. بهش گفتم چطوری؟ گفت: من با دستام صورت تو رو می بینم که چقدر خوشگله. با بینیم بوتو می فهمم که چقدر خوبه. با گوشام صدای نازتو می شنوم. همین باید کافی باشه.»

شاید خدا ما رو از نعمت دیدن محروم کرده، ولی در عوضش یه توانایی هایی بهمون داده که با دیدن قابل مقایسه نیست. من واقعاً به این باور رسیدم. همیشه هم شکر خدا می کنم.

پسندها (4)

نظرات (6)

🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
26 تیر 98 15:41
همیشه باید امیدمان رااز دست ندیم
زهرا‌بانو
پاسخ
بله. کاملاً درست میگین. ممنون از نظر خوبتون.
🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
26 تیر 98 15:54
خواهش میکنم🙏
مامان‌ زهرا
26 تیر 98 20:12
بهت افتخار میکنم عزیزم
زهرا‌بانو
پاسخ
قربونت بشم مامان. من هر چی دارم از شما دارم.
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
29 تیر 98 18:14
ای خدا واقعا عالی بود وتبریک میگم به خاطرداشتن همچین دختری
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی عزیزم.
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
1 مرداد 98 1:43
آبجی زهراجون اگه ممکنه وقتی نظرمیزاری بیزحمت لایک هم بکنی ممنون میشم😘❤😘❤😘❤
زهرا‌بانو
پاسخ
چه جوری لایک کنم مبینا جون؟ اتفاقاً خودمم دوست دارم بچه ها رو لایک کنم. ولی بلد نیستم. بهم میگی چطوریه؟
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
1 مرداد 98 12:54
بله حتما چراکه نه
اون قسمتی که بالای نظرات هست نوشته (پسندها)روی قلب کنار پسندیدم بزنید تا لایک بشه
زهرا‌بانو
پاسخ
پستت رو لایک کردم عزیزم. جوابم دادم. برو ببین.