زهرازهرا، تا این لحظه: 21 سال و 10 ماه و 26 روز سن داره
Date of creation of my blogDate of creation of my blog، تا این لحظه: 8 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره
My membership dateMy membership date، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 4 روز سن داره

🌹خاطرات یک بانوی روشندل🌹

قلبم را به ❤خدا❤ میسپارم، که او به شدت کافیست

اولین خاطره در شهریور 98

1398/6/2 11:22
نویسنده : زهرا‌بانو
242 بازدید
اشتراک گذاری

سلام سلام به دوست جونای خودم.

منم منم، یه دختر پر انرژی.

چطورید شما هااا؟

من که عالی ام امروز. خدا رو شکر.

باز اومدم با یه خاطره جالب. البته از نظر خودم که جالبه. امیدوارم برای شمام همینطور باشه.

بابت نظراتتونم تو پست قبلی، مرسییی.

خب خب خب. در حاشیه حرف زدن ممنوع. بریم سر تعریف.

جونم براتون بگه که... بله.

اگه یادتون باشه من در دوران طفولیت، یعنی همون بچگی بسی شیطون و بازیگوش تشریف داشتم.

با اینکه نابینا هستم و از بعضی جهات یه سری محدودیت هایی داشتم، ولی همیشه دنبال ماجراجویی و اتفاقات هیجان انگیز بودم. کلاً نابینایی رو شیطنت من اثری نداشت و کمش نمی کرد.

یه بار کلاس سوم ابتدایی بودم. بهتون که گفته بودم، اون سال رفته بودم مدرسه بینا ها ثبت نام کرده بودم و با یکی از هم کلاسیام که دختر همسایه مونم بود دوست شده بودم.

خلاصه که خیلی دوران خوبی با هم داشتیم ما. حالا اینا رو بی خیال.

تابستون همون سال شده بود و ما ها تعطیل شده بودیم.

یه مدت بود که وقتایی که حوصلمون سر می رفت و هیچ بازی جذابی به نظرمون نمی رسید که انجام بدیم، به فکر یه راه جدید برای تفریح کردن افتادیم. خب آخه اون موقع تبلت و گوشی و لبتاب آنچنانی نیومده بود تو بازار. مخصوصاً برای بچه ها.

یه بار که داشتیم حرف می زدیم، دوستم بهم گفت: زهرا بیا یه بارم شده تنهایی بریم فلان پیتزا فروشی که تو محلمون بود.

من اولش خیلی ترسیدم. خب یه بچه ی 9 ساله ی کوچیک بودم اون موقع.

بهش گفتم: نه بابا نمی خواد.

اما اون بیشتر اصرار کرد و گفت: نترس بابا زهرا. بیا بریم. من مراقبتم.

خلاصه منم که از فکر تنهایی بیرون رفتن اونم برای اولین بار هیجان زده شده بودم قبول کردم.

اون موقع ها بابام اینا گاهی بهم پول تو جیبی می دادن، منم خرجشون نمی کردم و پس انداز می شد.

بعد یه مدت که پولای من و دوستم به اندازه خرید چند تا غذا شد، یه روز قرارمون رو گذاشتیم که بریم فست فودی.

اون روز من و مامان بزرگم به اصرار من رفتیم خونه مامان بزرگ اون که دوستمم اونجا بود.

وقتی دوتا مامان بزرگا مشغول حرف زدن شدن و یه لحظه حواسشون از سمت ما پرت شد، ما دوتایی پا شدیم بدون اینکه به اونا چیزی بگیم، دست هم و گرفتیم و یواشی از خونه شون اومدیم بیرون.

واییی! نمی دونین تو راه چقدر ذوق داشتیم. همش می خندیدیم و در مورد غذا هایی که می خواستیم سفارش بدیم با هم حرف می زدیم.

خلاصه اونقدر شوق و ذوق داشتیم که نفهمیدیم کی رسیدیم.
بعدشم که رسیدیم، چون اولین بارمون بود نشستیم دوتا پیتزای بزرگ، دوتا سیب زمینی سرخ کرده، دوتا همبرگر و یه دوغ برای خودمون سفارش دادیم.

باور کنین الانم که دارم اینا رو می نویسم خندم گرفته.

ما حتی فکرشو نکردیم با این غذا ها نباید دوغ بخوریم و باید نوشابه یا دلستر بگیریم. جَو گرفته بودمون دیگه.

اون موقع ها هم که غذا ها اینقدر در پیتی و بی کیفیت نبود که. یه سیب زمینی سرخ کرده اش برابر با دوتا یا سه تا از این الانیا بود.

حالا حسابشو کنین ما بجز اون، هر کدوممون پیتزا و همبرگر هم واسه خودمون سفارش داده بودیم.

دوستم می گفت وقتی غذا های ما رو تو یه سینی بزرگ داشتن می اوردن، گارسون خیلی تعجب کرده بوده که ما ها برای دو نفر اون همه غذا گرفته بودیم و داشته با حیرت نگاهمون می کرده.

ولی ما که همچنان جَو زده بودیم، با خوشحالی و اشتها پیتزا ها رو خوردیم و سیر شدیم.

اما یهو دیدیم هنوز به اندازه یه تاغار غذا داریم.

گفتیم چه کنیم؟ چه نکنیم؟

دوستم گفت: من سیر شدم زهرا. می خوای نخوریمشون؟

ولی من گفتم: نه. حیفه اگه نخوریم. اصراف میشه. تازه حیف پولمون. بیا تا هر جا که تونستیم بخوریم تا ببینیم بعدش چطور میشه.

دوستمم قبول کرد و با زور همبرگر ها و سیب زمینیامونم با دوغه خوردیم. میگم با زور یعنی با زووور هااا.

خلاصه که حسابی به پر خوری افتادیم.

بعدش در حالی که دیگه برای هیچی جا نداشتیم، به سختی از جامون پا شدیم رفتیم حساب کردیم و خوابالود به سمت خونه راه افتادیم.

حالا بشنوید از اونور.

از اون طرف مامان بزرگ بیچارم وقتی ما میریم، یه لحظه بر می گرده منو ببینه که می بینه نیستم.

خیلی نگران میشه و به مامان بزرگ دوستم میگه: فلانی زهرا اینا کوشن؟ نیستنا.

مامان بزرگ دوستمم میگه: حتماً رفتن یه دقیقه کوچه رو ببینن. الان میان. نترسین.

ولی مامان بزرگ من که نگران تر از این حرفا بوده، میگه: آخه زهرا ممکنه بیفته یا یه طوریش بشه.

مامان بزرگ دوستم: نه فلانی جان. نگران نباش. نوه ی من مراقبشه. مگه همیشه صبح ها با هم نمیرن مدرسه؟

مامان بزرگ منم قبول می کنه و همونجور چند دقیقه با دلشوره منتظر ما میشینه که بیاییم.

ولی وقتی نمیاییم، با ترس به مامان بزرگ دوستم میگه: فلانی اینا نیومدن. پا شو بریم بیرونو بگردیم ببینیم کجان آخه.

مامان بزرگ دوستمم که بگی نگی ترسیده، بلند میشه با هم میرن کوچه رو می گردن.

اما اثری از ما نبوده دیگه.

بنده ی خدا مامان بزرگم.

نمی دونین اون موقع چه حالی شده بوده!

همش به مامان بزرگ دوستم می گفته: آخه زهرا دست من امانته. اگه بلایی سر بچه بیاد، اگه کسی اذیتش کنه من چی کار کنم؟

نزدیک بوده گریه اش بگیره.

مامان بزرگ دوستمم همش دلداریش می داده که نترس و انشالله چیزی نمیشه و بسپار به خدا و...

ولی مامان بزرگ من میره زنگ می زنه به مامانم جریانو میگه.

مامانمم هول می کنه و میگه تو رو خدا برین همه جا رو بگردین و بچه ام رو پیدا کنین.

مامان بزرگمم قبول می کنه و می خوان راه بیفتن خیابونا رو بگردن.

ولی همون موقع منه شکمو و دوستم از راه می رسیم.

بماند که چقدر دعوامون کردن و به خاطر دوغ خوردن با غذای فست فود و پر خوری کردن، به چه حال بدی افتادیم!

البته همشون حقمون بود دیگه!

به خاطر اینکه فکر می کردیم مامان اینامون اگه بدونن نذارن تنهایی بریم بیرون غذا بخوریم، ازشون پنهون کاری کرده بودیم.

ولی واقعاً اون روز چه خطراتی سر راهمون بوده و خودمون نمی دونستیم! مخصوصاً برای من. مگه نه؟

پسندها (9)

نظرات (13)

زهرا رستمی
2 شهریور 98 11:42
عالیییی بود شکموی کی بودی تو از اون بچگی به فکر غذا بودی 😋
زهرا‌بانو
پاسخ
واییی آره! واقعاً گل گفتی خاله، عزیزم!

2 شهریور 98 14:52
چجوری این همه غذا رو خوردین من خوندم دلدرد گرفتم ولی ماشالله خیلی خیلی شیطون بودین
زهرا‌بانو
پاسخ
بله. بچگیام واقعاً شلوغ بودم.

2 شهریور 98 15:36
خخخخخ اخی شکموااا😁🤣
بنده خدا مامان بزرگ چ حالی شدن ..
زهرا‌بانو
پاسخ
وای آره عزیزم! بیچاره هول کرده بود
مامان صدرامامان صدرا
2 شهریور 98 22:09
چقد عالی توصیف کردین😄
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی عزیزم
مادر زهرا گلی
2 شهریور 98 22:50
واقعا چه روز سختی بود داشتم از ترس سکته میکردم. خدا هیچ پدر و مادری رو با چشم انتظاری امتحان نکنه. هر وقت از سر کار میام میرم اتاق زهرا. وقتی نباشه دیوانه میشم. 
زهرا‌بانو
پاسخ
منم همین حسو به تو دارم دنیای من. عشق من. ببخش اگه باعث نگرانیت شدم عمرم. الهی تو هم همیشه سلامت باشی و سایه تو و بابا بالا سرم باشه مامانم.
مامان و بابای حلما و حسینمامان و بابای حلما و حسین
3 شهریور 98 0:06
چه خاطره قشنگ و خواندنی
با آب و تابم نوشتین  
چه شکمی هم از عزا در آوردین 💗😍😝
 
زهرا‌بانو
پاسخ
وای! بله خیلی.
❤️Maman juni❤️Maman juni
3 شهریور 98 4:16
ولی من دوغ میخورم با غذای فسفود😐😐
زهرا‌بانو
پاسخ
خب منم خوردم دیگه.
رویا
3 شهریور 98 8:45
😂
عزیززم خیلی بامزه بود، منم یاد اون موقع افتادم
زهرا‌بانو
پاسخ
آخه تو عزیز دلمی خاله رویای گلم
محبوبه رستمی
3 شهریور 98 9:10
پس بگوووو کی تورو فست فودی کرده، سابقه دار هم بودی پس😂😂😂، حالا که اینجوریه مهمون من یه فست فود حسابی بریم😘😘😘😘🤗🤗🤗قبولههههههه؟ فقط بگو کی😜
زهرا‌بانو
پاسخ
قربونت برممم عشقم. خاله ی نازم.
محبوبه رستمی
3 شهریور 98 9:13
پس چرا نظرات من ثبت نمیشه
زهرا‌بانو
پاسخ
ثبت شده که خوشگلم. ولی من تازه دیدم و تائیدش کردم
ابوالفضل جونابوالفضل جون
3 شهریور 98 16:18
سلام...فکر کنم باید شمارو خاله صدا کنم...چون خیلی خیلی ازم بزرگتری...اولش نمیخواستم نظر بدم...آخه پیش خودم گفتم خاله که نمیتونه ببینه...ولی دیدم به همه نظرا جواب میدی...راستش دوست ندارم این نظر رو کسی واست بخونه...دوست دارم همینجوری بدون تائید بمونه و یه روزی با چشای خودت نظرمو ببینی...البته معلوم نیست اون موقع چند سالم میشه...ولی دوست دارم همین محرم امسال این اتفاق واست بیفته...به دست بریده آقا ابوالفضل العباس (ع)قسمش میدم که چشات تو همین محرمی که نزدیکه همه چیو ببینه...الهی آمین...بای خاله روشندل...به امید دیدن شما به نظرات من...
زهرا‌بانو
پاسخ
خیلی ممنون از ابراز محبتت خاله جون. گاهی یه حرفی که از ته دل زده میشه به دل هم میشینه. من واقعاً خوشحال شدم که شما اینقدر برای من ارزش قائل شدین.
عزیزم شما که هنوز کوچیکی و دلت پاکه، از خدا بخواه عاقبت به خیر شم.
مامانی امیرعباس و سارهمامانی امیرعباس و ساره
10 شهریور 98 17:03
🤣🤣🤣🤣
مهدیه
29 شهریور 98 18:58
چه دختر مهربونی هستی زهرا جان
چه شیطون بودی 😂😂😂 
الانم انقد شیطونیی؟
خدا حفظت کنه و موفق باشی 😘
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی عزیزم
نه بابا دیگه بزرگ شدیم آروم شدیم. خخخ
مرسی از دعاتون و اینکه به وبلاگ من سر زدید