زهرازهرا، تا این لحظه: 21 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره
Date of creation of my blogDate of creation of my blog، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 4 روز سن داره
My membership dateMy membership date، تا این لحظه: 11 سال و 13 روز سن داره

🌹خاطرات یک بانوی روشندل🌹

قلبم را به ❤خدا❤ میسپارم، که او به شدت کافیست

دلم گرفته

1398/8/19 14:00
نویسنده : زهرا‌بانو
432 بازدید
اشتراک گذاری

پای پنجره نشستم کوچه خاکستریه باز

زیر بارون من چه دلتنگتم امروز

انگار از همون روزاست حال و هوام رنگ توئه

کوچه دلتنگ توئه

دلم گرفته دوباره هوای تو رو داره

چشمای خیسم واسه ی دیدنت بی قراره

این راه دورم خبر از دل من که نداره

آروم ندارم یه نشونه می خوام واسه قلبم

جز این نشونه واسه چیزی دخیل نمی بندم

این دل تنهام دوباره هوای تو رو داره

هوای شهر تو با بوی گلا

پیچیده توی اتاقم مثل خواب

داره بدجوری غریبی می کنه

آخه جز تو دردمو کی می دونه؟

-----

روز ها تکراری. دل ها تنگ، خسته، بی تاب.

خدایا!

آخر کی درد و غم پایان می گیرد؟

خدایا دیگه از این شرایط خسته ام.

من راضی ام به رضات. ولی آخه تا کی بگم مصلحت این بوده؟ تا کی غصه اش رو بخورم؟

دلم گرفته. هیچکس دردمو نمی فهمه خدا.

هیچکس درک نمی کنه نابینا بودن یعنی چی. که ندیدن چیه. که نتونی طراحی سایتت رو انجام بدی. که نتونی درس هندسه رو بفهمی. که ندونی مدل های نقاشی چیه. که واسه اینا بیکار تو کلاس بشینی. که دوست داشته باشی بری معماری. بری عکاسی. گرافیک. اما نتونی. که تو مدرسه بچه ها زیاد باهات اخت نشن. که بیشتر از بقیه متوجه نا امنی های دنیا بشی.

که همه بگن کم کاری از توئه. که فقط بگن ما می فهمیمت. یه حرف توخالی. که بگن تو باید به نابینا بودنت اهمیت ندی. آخه مگه میشه؟ کسی تا دور از جون توی یه شرایطی قرار نگیره نمی دونه اوضاعش جه جوره.

اینکه نتونی درست آشپزی کنی. که نتونی شیرینی درست کنی که دوست داری. که برای یه خرید ساده هم خطر کنی و تنهایی نری.

اینا دردای منه ها.

بعضی وقتا دلم می خواد فریاد بکشم. به خدا مستأصل شدن سخته. هر وقت نابینا بودنمو یادم میاد انگار یه چیزی مثل پتک می خوره بهم. من حاضر بودم می دیدم ولی... چی بگم؟ نمی دونم والله.

خدایا دلم پره. دیگه نمی کشم.

خودت پناهم بده.

بچه ها حالم بده. اصلاً ولش کنید.

#بیایین_واسه_آرامش_دل_هم_دعا_کنیم

پسندها (23)

نظرات (19)

🌼 نوشین 🌼🌼 نوشین 🌼
19 آبان 98 14:04
انشاالله حالت خوب باشه زهرا جون😊🌸
زهرا‌بانو
پاسخ
امیدوارم
مامانمامان
19 آبان 98 14:23
به نظر من شما یه قلب مهربون داری که هیچکس نداره
یه قلب پاک و صاف
زلال تر از باران🌹🌹
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنونم
لطف دارین
ولی امان از این قلب که هر چی می کشم از دست اونه
فاطمهفاطمه
19 آبان 98 17:26
عزیز دلم زهرایی.
بت حق می دم.شرایطت سخته.اما عزیزم آنان که مقرب ترن جام بلا بیشترش می دهن.
خدا اگه یه جا یه چیز ازت بگیره قطعا یه جای دیگه بت عوضشو می ده.عدل خدا بی مثل و ماننده.
عزیز دلم خودت می دونی ما نویسنده نابینای کور و کرم داشتیم.شاید نتونی معمار یا گرافیکس شی اما آیا راه موفقیت برای تو بستس؟
امسال سال کنکورمونه و خستگی گاهی خیلی بمون فشار میاره.اما همه چیز یه روز قشنگ می شه.
قدر دل مهربون و خوبیاتو بدون خواهر 
زهرا‌بانو
پاسخ
قربونت برم ممنون از دلگرمیت عزیزم
mahsamahsa
19 آبان 98 17:30
عزیزم این خیلی خوبه که برای دل هم دعا کنیم و از خدا آرامش و پاکی روح رو بخواهیم هیچ کس نمیتونه کسی رو از اعماق وجودش درک کنه ولی آرامش روح مختص بینا ها هم نیست خیلی از ماها با دیدن عذاب میکشیم و تو آرام جانم از ندیدن ولی مصلحت همه ی اینها رو فقط خدا میدونه و بس امیدوارم حال دلت خیلی زود خوب بشه عزیزم💐
زهرا‌بانو
پاسخ
فدات خاله
مرسی از دعای قشنگت
انشاالله هوای دل هیچکس مخصوصا شما ابری نشه
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
19 آبان 98 18:11
زهرایی ایناهمه خواست خدای مهربونمونه همونی که بهت پدرومادر مهربون وسالم داده تا همیشه وتو هرشرایطی پیشت باشن.
همونی که بهت اینهمه هوش واستعداد داده،اینهمه آدم دروبرتن که خیلی دوست دارن.
باید خداروشکرکنی.بعضیا حاضرن چشمشونو ازدست بدن تا پدرمادر داشته باشن!
 
زهرا‌بانو
پاسخ
می دونم عزیزم
بی پدری و بی مادری واقعا درده
من دلم واسه اونایی که یتیمن هم خیلی می سوزه
ولی خب ما آدما عادت داریم کمبود های زندگی خودمونو بیشتر می بینیم، به قول معروف همیشه نیمه خالی لیوان رو می بینیم و این خیلی بده
به هر حال ممنون از اینکه با نظرت بهم نیرو دادی
خدا پدر و مادرت رو واست نگه داره
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
19 آبان 98 18:39
دقیقا راست می گی وحق باتوئه آبجی زهرا.متاسفانه همینطوره درحالی که نمیدونیم چقد نعمت دوروبرمونه وما ازش خبر نداریم
مرسی همچنین عزیزم
 
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون عزیزم واسه همینه که میگن بعضی از ما ها بنده های ناسپاسی هستیم، البته شما رو نمیگما بر فرض مثال خودمو گفتم

19 آبان 98 18:48
زهرا جان اینقدر پر درد نوشتی که دردهای خودم یادم رفت،هر نعمتی یه مسیولیت می آره،پس جز اینکه راضی به رضای خدا باشی کاری ازت بر نمی آید،بخدا توکل کن ،دعا می کنم برات که مصایب برات سهل تر و درمانت تعجیل شود ان شالله
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون عمو جان، من هم برای فرزندان شما آرزوی سلامتی دارم
نازینازی
19 آبان 98 19:17
عزیزم میدونم اینا خیلی تحملش سخته ولی به قول خودت توکلمون باید به خدا باشه برات دعا میکنم که قلبت همیشه سرشار از شادی باشه و هیچ وقت هیچ وقت اسمون دلت ابری نباشه🙏🤩
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی عزیزکم
منم دعا می کنم که تو همیشه و توی همه ی مراحل زندگیت موفق، سر افراز و سربلند باشی

19 آبان 98 19:47
اخ دردتو میفهم گلم....امروز تو چشم شامپو فیروز از اونا که زرده رفته بود تو چشمم، هی میخوردم به در و دیوار
البته زیاد چیزی از نابینایی نفهمیدم جز درد پا و کمر،بس که خوردم به دیوار
ولی این دنیای کثیف چیزی برای دیدن نداره،جز گربه های سیاه محل که در سطل اشغال لانه دارند
با اون یارو ها که از هلو میشن لولو 
از همه بیماری ها بدتر دندون درده و سر درد.دلت میخواد زمین و زمان  رو گاز بزنی
منم اردو میخوام تنهایی برم همینه :اتوبوس چپ میکنه میمیری مریض میشی این و اون 
یعنی چه؟به نابینا بودنت اهمیت ندی؟ عین این می مونه بگی به ته دیگ ماکارونی اهمیت ندی!البته برنخوره ☺ منظورت می فهمی دیگه...
ولی میدونی چیه،ما صد برابر،اصلا جمع نبودم من صد برابر بدتر از توام۰مثل توپ پینگ پونگم،جلوم رو نمی بینم هی می خورم به درو دیوار.امروز دستم خورد به شیشه اشغال مدرسه.. خدا نکشتشون!
با آرزوی موفقیت🤗😍
 
زهرا‌بانو
پاسخ
الهییی چقدر اتفاق واست می افته
الان بهتری؟
راستی منم از گربه ها متنفرم هم می ترسم هم چندشم می گیره ازشون
مرسی نظر دادی
♡fatemeh♡♡fatemeh♡
19 آبان 98 20:43
💞😘😘💞💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐🌹💐
مادر زهرا بانو
19 آبان 98 23:26
نور چشمم! من همیشه نه در حرف بلکه در عمل یادت دادم که توکلت به خدا باشه. اگر به افکار منفی فکر کنی جز اینکه پتانسیل و ظرفیتهای ذهنی خودتو از دست بدی و صرف مسایل خاله زنکی کنی چیزی عایدت نمیشه. دخترم میدونی که من بعنوان یک مادر ، چشمم را به همه آرزوهام بستم و سعی کردم واقعیت وجود تو را ببینم. استشمامت کنم. همیشه گفتم تو تمام خلاءهای وجود مرا پر کردی و نگذاشتی کاستی های زندگی منو ناامید کنه. وقتی وجود تو‌اینقدر هستی بخشه دوست ندارم غمگین ببینمت. عزیز مامان تو روزی به دغدغه های الانت خواهی خندید. اینها چیزی نیست که انرژیت را وقف این میکنی. مامان گلم! دنیای روبه روی تو دنیای قشنگیه . تا حالا هر حرفی بهت زدم به یقین رسیدی و بهت ثابت شده. روزی را برایت میبینم که تو در زندگیت موفق، شاد، خوشبخت و... را خدا عنایت کرده است.مامان قربون چشمات بشه قبل از اومدن آینده نگرانش نباش. از حال لذت ببر. کی آینده رو دیده . امید به خدا داشته باش.😘
زهرا‌بانو
پاسخ
مامان جونم، قربون اون صورت ماهت برم الهی! فدات بشم نمی دونم در جواب عشقت و مهربونیات و فداکاریات چی بگم. فقط میگم ممنونم. ممنونم. ممنونم ازت مامانم.

20 آبان 98 7:01
عزیزم به دلت بد راه نده 
آدم باید نیمه ی پر لیوان رو ببینه 
میدونم شرایطت سخته 
گاهی اوقات شرایط ها اونجوری که میخوایم نیستن 
پس باید تغییرشون بدیم 
شرایط همون سرنوشته 
پس به دلت بد راه نده عزیزم
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون عزیزممم
دقیقا همینطوره که میگی
امیدوارم واسه هممون شرایط خوبی رقم بخوره
مامان فاطیمامان فاطی
20 آبان 98 9:43
نمیدونم چی بگم گلم..چون تو شرایطت نیستم و هیچ درکی از مشگلت ندارم...فقط اینقد بگم ک توخیلی ماهی خوشگلم و همچنین عزیزترین بنده ی خدا..💚
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون خاله جان، شما لطف دارین به من
فیروزی
21 آبان 98 16:20
سلام زهرا جان؛ دلنوشته ات رو خوندم از قدیم گفتن آنچه از دل برآید بر دل نشیند. شاید حرفامو بشنوی فکر کنی قصد نصیحته یا خیلی شعارگونه به نظر برسه. ولی گاهی همین حرفها شاید برای چند ساعت مرهمی بشه برای بعضی دردا.
چیزی که در این چند سال زندگی یاد گرفتم اینه که آدمها همه چیز رو با هم ندارند. یک داشته هایی هست و یک نداشته هایی. اگه میخواهی حال دلت خوب بشه و از زندگی لذت ببری بیشتر روی داشته هات تمرکز کن. خداوند ارحم الراحمینه. شاید بهتر باشه که به این فکر کنی به جای بینایی نداشته ات چه نعمتهای بزرگ دیگه ای بهت عنایت کرده. اونوقت دلت آروم میگیره. شاید اگه بشینی شرایطتت رو بسنجنی و یک گوشه چشمی به شرایط بقیه داشته باشی ترجیح میدی تو جایگاه خودت باشی. خداوند انسانها رو براساس ظرفیت هاشون میسنجه. آدمی مثل تو که دلش دریاست با نداشتن همچین نعمتی متوقف نمیشه. همینطور که الان داریم میبینیم حتی خیلی از فراتر و سربلندتر از همسن و سالهات داری از زندگی بهره میبری و موفق شدی . انسان تو سختی آفریده شده و زندگی میکنه بزار این سختی جلا بده جسم و روحتو. شاید اگه کمی دیدت رو به این مساله تغییر بدی نه تنها مشکل و کاستی به نظرت نیاد بلکه پله ای باشه برای پرورش روح و جسمت توامان. با شناختی که ازت دارم ایمان دارم بهترین زندگی رو میتونی بسازی نه تنها برای خودت بلکه برای عزیزات. موفق باشی.
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون خانوم فیروزی. شما درست میگید
ولی می دونید، گاهی زندگی اونقدر سخت میشه که آدم احساس می کنه داره از همه چی می بره.
اون موقعه که بغض گلوشو می گیره و یه سری چرا های ناتموم میاد سراغش. اصلا نا امیدی وجودشو می گیره و فراموش می کنه هر چی هست از مصلحت خداست، یادش میره مثل همیشه شکر بگه
تازه بعد یادش میاد که بعد از هر سختی آسونیه. بعد یادش میاد که موفقیت های زندگیش بیشتره و...
ببخشید که یه ذره احساساتی شدم.
به هر صورت ممنون از نظر دلگرم کننده اتون. امیدوارم شما هم هر چی زودتر به هر چی می خواین برسید.
✿فاطمه✿(مامان محیا و حسام)✿فاطمه✿(مامان محیا و حسام)
21 آبان 98 16:27
حق داری عزیزدلم
از ته دل برای آرامشت دعا میکنم زهرای مهربونم
با قلب پاک و مهربونی ک داری میتونی دنیارو بهتر از بسازی
امیدوارم توی کنکور موفق بشی و یه رشته ی خوب قبول بشی
ما هم خیلی از رشته هایی ک دوست داشتیمو به دلایل مختلف نتونستیم بریم
زندگی گاهی همین خواستنها و نشدنهاست
 
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون خاله فاطمه. شما همیشه لطف دارید به من. ممنون از نظر خوبتون. به امید موفقیت محیا جان و حسام کوچولو
mitrana
22 آبان 98 12:50
زهرای مهربون
اینکه وقتی به روزنه امید خداوند منان پی می بریم متوجه میشیم این نظر و دیدگاه برای تمام مخلوقات است .
زندگی هم انوار روشن و دیدگاه های مثبت داره و هم بالعکس منفی
پسر من هم تقریبا نظر شما رو داره فکر میکنه روزگار سخت ، دیگران درکش نمیکنن با اینکه به رشته ای که علاقه داره ( فوتبال) می پردازه اما از ناامنی و عدم همدردی می ناله
و به من مادر هم میگه درکش نمی کنم.
یجورایی می خوام بگم ما خلق شدیم و از نعمت زندگی برخوردار شدیم تا به خود شناسی و خداشناسی برسیم و خودمون رو به کمال برسانیم
انسان ها  شاید از لحاظ جسمی با دیگران تفاوت داشته باشیم مثلا نابینایی ، قطع عضو ، داشتن بیماری صعب العلاج و حتی اختلال مغزی ،  کسانی هم که مثل من فکر می کنند سالم هستن ( در واقع نیسیتم ) جسم سالم بدون استعداد و کارایی چه سود؟
اما از روح انسانی همه برابریم و بایستی تلاشگر باشیم.
شما یه دختر فرهیخته و دارای درک بسیار بالایی هستی ( در واقع باهوش ، نخبه ) که مسلما این باعث عدم درک دیگران میشه و باعث رنجش حضرتعالی
اما بایستی شما خودتون رو با دیگران وفق بدید
مثلا در جمع دوستان با صحبت و گپ خودمونی لحظاتی را با خوشی طی کنید .
یا اینکه در اون رشته خیلی علاقه دارید تلاش بیشتری بذارید بنحویکه زبده اون کار بشید و دیگران به سراغ شما بیان
زهرا جون شخصی مریضی صعب العلاج داره ، تمام لحظات زندگیش درد داره حتی دوکلام نمیتونه با اطرافیانش صحبت ، خیلی دردناک ، هم براخودش و هم اطرافیانش
اینا رو گفتم که به عنوان یه مادر بگم مادر با تمام وجودش و سلول سلول بدنش روح و جسمش ، جگرگوشه اش (فرزندش) رو درک می کنه اما  با  این وجود باید فرزندش رو  برای زندگی در جامعه تربیت کند تا بتونه ، زندگی نرمال و طبیعی داشته باشه و در کنار دیگران لذت ببره.
خیلی دوستت دارم از اینکه شما تبلور پاکی و صداقت ، نماد تلاش و سعی ، دارای ویژیگیهای خاصی هستی که خیلی خیلی از انسانهای دیگر که هم سن و سالت و غیر همسالت این توانایی ها رو ندارن،
و مسلما این لطفی است که خدا بهت داده و حتما مادر و پدرت همراهت بودن که منجر به پرورش این استعداد ها شده
یک کلام ختم کلام
از نعمت زندگیت لذت ببر با تمامی ناملایمات
شما فرشته و گل زیبا هستی برای مقاومت در برابر ناملایمات ، خودت و دیگران رو سرزنش نکن ، البته بلانسب به شما ، خیلی ببخشید درک ما در برابر حکمت خدا خیلی پایین ، و شاید همین باعث یه نوع رنج برا خودمون میشه
                           یک کلام ختم کلام
            از نعمت زندگیت لذت ببر با تمامی ناملایمات
چیزی که به بچه هام می گم.
زهرا جون دوست دارم و بهت افتخار می کنم
موفق باشی
 
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون از نظر پر بار و کامل و زیباتون
واقعا منو تحت تاثیر قرار دادید خانم یا آقای محترم
امیدوارم فرزندان شما هم در تمامی مراحل زندگی موفق باشند
باز هم ممنون
مامان مهلامامان مهلا
22 آبان 98 16:10
عزززیزززم
دفه اولی که اینجا دیدم این سوال تو ذهنم اومد چطوری وبلاگت رو مدیریت میکنی و در عین حال که کنجکاو کارت شدم عاشق کارت شدم و بلافاصله دنبالت کردم
تو معرکه ای دختر!
انقد از این همه انرژی که داری خوشم اومد که باورم نمیشه این پست غمگینو تو نوشته باشی...
حق داری تا تو شرایطت نباشم نمیتونم درکت کنم ‌ولی امیدوارم حال زود زود خوب بشه و انرژی از دست رفته ت برگرده خانومی
 
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون از لطفت خاله مهلا جون
من با کامپیوترم که نرم افزار گویا داره و همه چیو برام می خونه میام اینجا
شما خیلی گلی خدا بچه هاتو واست نگه داره و موفقیتشون رو ببینی
مامی و سارامامی و سارا
25 آبان 98 14:32
تو خیلی دختر خوبی هستی!
به کارهایی فکر کن که میتونی انجام بدی!
👍👍👍👍👍👍👍👸🤱👩‍🍳👩‍🎤👂👃👣🧠👅
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی خوشگل
خیلی خوب گفتی
بابای ریحانه و حلمابابای ریحانه و حلما
26 آبان 98 13:56
به داشته هات و توانایی هات فک کن
نا امید نباش
به جای نعمتی که ازت گرفته شده حتما تو این دنیا یا اون دنیا یه نعمت بزرگتر گیرت میاد 
زهرا‌بانو
پاسخ
همینطوریه که میگین. ممنون.