زهرازهرا، تا این لحظه: 21 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره
Date of creation of my blogDate of creation of my blog، تا این لحظه: 8 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره
My membership dateMy membership date، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 4 روز سن داره

🌹خاطرات یک بانوی روشندل🌹

قلبم را به ❤خدا❤ میسپارم، که او به شدت کافیست

پستی از جنس نقاشی

1399/6/22 22:05
نویسنده : زهرا‌بانو
671 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان خوبم.

حالتون چطوره؟

منم به لطف خدا خوبم.

ممنون از اونایی که لایک میکنن و نظر میذارن برام.

امروز هم میخوام یکم باهاتون حرف بزنم هم از یه چیز جدید رونمایی کنم.

یعنی پستم هم شاده هم غمگین.

19 شهریور یکی از فامیلامون که خیلی انسان شریف و محترمی بود فوت کرد. خبر فوتش واقعا ناراحتم کرد.

میدونین، تو این دنیا از آدما یا یاد و خاطره خوب میمونه یا بد.

مهم اینه که خود آدم کدومشو انتخاب کنه.

همیشه دوست داشتم توی ذهن دور و بریام با خاطره های خوب یاد بشم. حالا نه اینکه فکر کنین میخوام از خودم تعریف کنم، اصلا.

خدا رفتگان همه رو بیامرزه. اون بنده خدا فامیلمون هم خیلی آدم خوبی بود.

بگذریم که نمیخوام خیلی بزنم به کانال حرفای غمناک. خخخ.

و امااا...

هدف اصلی من برای گذاشتن این پست اینه که...

بچه ها میدونین ما نابینا ها یه خط مخصوص به خودمون داریم؟

بله. ما هم مثل شما میتونیم بخونیم و بنویسیم.

فقط با یه روش دیگه.

با یه خط دیگه که اسمش خط بریل هست.

امروزم من با همین خط یه نقاشی کشیدم.

یعنی خیلی وقت بود که با خط بریل کاری انجام نداده بودم. چون من تقریباً همیشه با کامپیوتر کارامو راه میندازم.

ولی چند روز پیش یهویی این فکر افتاد به سرم که با خط خودم برای شما یه نقاشی بکشم.

با یکی از دوستا نی نی وبلاگیمون که خیلی گله مشورت کردم و اونم گفت که این ایده خیلی خوبیه.

منم امروز دست به قلم شدم و اینو کشیدم.

قشنگ شده به نظرتون؟

و اینکه اگه میشه توی کامنت هاتون بگین متوجه شدین نقاشی چیو کشیدم؟

راستی اگه دوست داشتین توی پست های بعدیم در مورد خط بریل بیشتر توضیح میدم. اینکه مخترعش کی بوده و... اینجور چیزا دیگه.

ممنون از نگاهتون.

یا علی.

پ.ن: فردا 218 ماه و 18 روزم میشه. کلا انگار امسال با عدد 18 گره خوردم من. خخخ.

پسندها (19)

نظرات (22)


22 شهریور 99 22:11
تسلیت میگم عزیزدلم 🖤
به به 
چه نقاشی خدشگلی کشیدی زهرا جونم بله که فهمیدم گلم یه باغ خوشگل و یه خونه ی خوجل موجل  
خط بریل؟ هوووممم.... آها آره! درموردش تو کتاب فارسی چهارم خونده بودیم! فکر کنم اولین بار توی... امممم... اُروپا بود؟ 
ولی نقاشیت خیلی خوشگله آبجی نازم 
موفق باشی همیشه گلم :x
زهرا‌بانو
پاسخ
فدااا
آفرررین پانی جونم درست گفتی
آره دقیقا مخترعش اسمش لویی بریل هست و مال اروپاست
مرسی خوشگلم
ایشالا تو هم همیشه شاد و سلامت و موفق باشی

22 شهریور 99 22:24
مرسییییی عزیزمممم
توی ایران هم فکر کنم آقای جبار باغچه بان اختراعش کردن درسته؟ 
اولین مهد کودک هم توسط ایشون ساخته شده بود اسمش بود باغچه ی اطفال ) 
زهرا‌بانو
پاسخ
عزیزمییی
نمیدونم گلم، ولی فکر میکنم آقای باغچه بان یه چیزی اختراع کردن که به ناشنوا ها ربط داره. ولی حالا میرم درست و حسابی در موردش تحقیق میکنم بعدا بهت میگم
نیلا
22 شهریور 99 22:28
ممنون اجی جونم که درخواستمو گذاشتی
تو گل تراز منی اجی جوون
چه نقاشیت مرتب و قشنگهههه!حالا نقاشیای من همه هیولاااا)
خط بریل رو یه بار وقتی کلاس،سوم بودم خانوممون دربارش بهمون گفته بود
یه خطیه که از نقطه درست میشه و ادم بدون دیدن میتونه بهشون دست بکشه و بفهمه چیه،درسته؟
زهرا‌بانو
پاسخ
خواهش میکنم آبجی نیلا جونم
تو هم خیلی خیلی خوب و مهربونی
آره دقیقا درست گفتی.
راستی بهتون در مورد بریل گفتن؟ چقدر عالی! زمان ما یه همچین درسی نبود
نیلا
22 شهریور 99 22:46
مال ما خانوممون گفت شاید یه وقتی با کسی اشنا شدین که روشندله یا  خودتون روشندل شدین لازمتونه
البته تو کتاب درسی نبودا خود خانوم یادمون داد
پ.ن:راستی ببخشید گفتم خودتون روشندل شدین میخواستم ننویسمش اگه ناراحت میشی
 
زهرا‌بانو
پاسخ
عزیز دلم خدا نکنه برای هیچکس این اتفاق بیفته، نابینا بودن خیلی سخته، انشاالله همه سلامت باشن مخصوصا تو آبجی نازم
اما چقدر معلمتون فهمیده بوده
سلوا
22 شهریور 99 23:09
عزیزم تسلیت میگم😪
نقاشیت هم عالیه😍
ببخشید حوصله نداشتم یه بارم وارد وب بشم و بعد نظر بدم چون خیلی سخته☺😊
بازم پستت مثل همیشه عالی بود👍
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی سلوا جون
نظر لطفته
گلم همین که برام نظر گذاشتی خیلی ارزش داره

22 شهریور 99 23:24
خونه
​​​​که مشخصه ولی بقیه ر چو کلا سرم از نقاشی در نمیاد نمی&zwnjدونم چی میشه 😁
خدا رحمتشون کنه 🌹
218 ماهگی و 18 روزیگتون مبارک 😊
آره حتما درباره خط بریل بازم بگید 
 
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون داداش حسین خدا رفتگان شماهم بیامرزه
باشه حتما در مورد بریل میگم
نقاشیم یه خونه هست که سقفش شیروونی داره و اونورش دودکش هست، پایینش هم یه درخت کاج هست که کنارش دوتا گله
مامان فاطمهمامان فاطمه
22 شهریور 99 23:37
وای چ نقاشی جالبی زهرا جان...اگه اشتباه نکنم یه خونست با دوتا درخت ...خیلی عالی شده .ماشاالله ب شما😘
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنونم خاله. ماشاءالله به جونتون
بله یه خونه هست با یه درخت کاج و دوتا گل کنارش
مامان مهلامامان مهلا
23 شهریور 99 0:29
ای جانم چقدر قشنگه نقاشیت زهرا جان تو درخت و خونه ای که تا حالا ندیدی رو چطور انقدر خوشکل کشیدی؟! احسنت به هوش و ذوقت....فدای احساسات پاکت که همه رو خوب میبینی
زهرا‌بانو
پاسخ
وای مرسی خاله جون، شما خیلی مهربونین
مامان مهلامامان مهلا
23 شهریور 99 0:40
زهرا جون امشب رفتم تو وبسایتت چقدر نوشته ها و عکسات عالی بودن! تبریک خانومی
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنونم خاله جان، این نظر لطف شماست
طاهرهطاهره
23 شهریور 99 4:32
خدارحمت کنه فامیلتونو،زهراجونم.
چه کارخوبی کردی نقاشی کشیدی،به نظرم یه درخته،یه خونه واون دوتا رودقیق نمیدونم.
 
زهرا‌بانو
پاسخ
خدا رفتگان شماهم بیامرزه خاله جون
بله درسته، یه خونه، یه درخت، اون دوتا هم دوتا گله کنار درخته

23 شهریور 99 9:27
واو چه خوشگله!یه باغچه ی خوشگل با یه خونه با نمک آخییی!عزیز دلم!خیلی قشنگه خیلی!به کارت ادامه بده بازم نقاشی بذاریا!دوستت دارم،زهرا جونم!
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی عزیز دلم نظر لطفته
منم خیلی تو رو دوست دارم
سلوا
23 شهریور 99 10:57
😘😍
𝙃𝙖𝙧𝙪ഒ𝙃𝙖𝙧𝙪ഒ
23 شهریور 99 12:42
تسلیت میگم زهراجون خدابه خانواده اش صبربده🖤
خواهری به نقاشیت نگاه کردم ماشالله خیلی قشنگه😍 فکر کنم یه خونه با باغچه و گل و درخت بوده
درستهه؟؟
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسی عزیزم خدا مادر بزرگ شماهم رحمت کنه و ایشالا دیگه هیچوقت غم نبینی
آره خواهری جون دقیقا درسته
نوشین
25 شهریور 99 1:39
هنر زیباست. حتی اگر دیده نشه ، لمس میشه ...شنیده میشه...درک میشه .
خداوند زیبایی های خلقت رو طوری آفریده که هممممه بهره مند بشن. زهرای زیبا. موفق باشی. 
زهرا‌بانو
پاسخ
دقیقا درسته. ممنونم از نظر زیباتون
ᴢᴀʜʀᴀᴢᴀʜʀᴀ
27 شهریور 99 12:39
وای چقدر قشنگه اگر با این روش پیش بری از من هم بهتر می شی زهرا جونم😘
زهرا‌بانو
پاسخ
مرسیییی عزیزم
تو هم نقاشیت خوبه؟
ᴢᴀʜʀᴀᴢᴀʜʀᴀ
27 شهریور 99 12:56
امم اره البته تعریف از خود نباشه
زهرا‌بانو
پاسخ
به به چقدرم عالی
پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️
29 شهریور 99 23:37
سلام زهرا جان من یک سوال دارم 
که خیلی کنجکاو کردتم تو چجوری پشت کامپیوتر می نویسی آخه میگی نابینایی بعد من بهت اعتماد دارم
زهرا‌بانو
پاسخ
سلام عزیزم. آره من نابینام
من توی کامپیوترم یه نرم افزار ریختم که همه چیو واسم میخونه. هر کاری من انجام بدم برام میخونه مثلا هر چی تایپ کنم، هر چی دیگران بنویسن و... اینجوری میتونم راحت با شماها ارتباط بگیرم
پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️
29 شهریور 99 23:42
ببخشید اجی زهرا جونم که پرسیدم اخه من هنوز ۱۰ سالمه نمیدونم 
زهرا‌بانو
پاسخ
نه بابا خواهش میکنم. بازم هر سوالی داشتی بپرس گلم
پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️پرنسس رعنا🧚‍♀️🧚‍♀️
30 شهریور 99 17:42
چشم حتما آبجی زهرا
مامان آیسلمامان آیسل
2 مهر 99 23:14
نقاشیتون قشنگه زهرا جون...راستی کنکور داده بودین؟؟
زهرا‌بانو
پاسخ
خیلی ممنونم
بله
مادر خانه دارمادر خانه دار
28 آبان 99 7:07
عزیزم این نقاشی یه خونه پر از احساس و شادی و آرامشه و پایینترش گل و درخت که از ذهن پر انرژی شما سر چشمه گرفته .عالیه .
زهرا‌بانو
پاسخ
ممنون از لطفتون. بله دقیقا همینه.
بیتا قلندربیتا قلندر
10 شهریور 00 22:40
Hi zahrajan
It is really beautiful
You are so talented
wish you all the best my dear 
😊🌹🌹🌹
زهرا‌بانو
پاسخ
Hello my dear bita!
Thanks a lot for your kind comment
I proud of you my close friend!